Sunday, August 28, 2011

Ramadhan : Malam 29


salam 28 ramadhan. tinggal sehari lagi ramadhan akan meninggalkan kita. adakah kita akan bertemu lagi dgn ramadhan akan datang?



Malam 29 :
 Allah S.W.T mengurniakan kepadanya pahala 1000 kali haji yang mabrur.



Malam 30 :
Allah S.W.T memberi penghormatan kepada orang yang berterawih pada malam terakhir ini yang teristimewa sekali, lalu berfirman ;

Wahai hambaKu: makanlah segala jenis buah-buahan yang engkau ingini di dalam Syurga, mandilah engkau daripada air Syurga yang bernama Salsabila, serta minumlah air daripada telaga yang dikurniakan kepada Nabi Muhammad 
S.A.W yang bernama (Al-Kautharâ)



tanpa aku sedari Ramadhan tahun ini sudahh smpai ke kemuncaknya 
gembirakah aku atau sedihkah aku melihat pemergian Ramadhan thun ini...
aku bersyukur kerna diberi peluang untk trus bernafas hingga hari ini.. Alhamdulillah
aku bersyukur kerna masih dpt menunaikan ibadah puasa kali ini bersama org2 y terlalu amat aku sygi...
semoga aku masih dpt berjumpa dgn Ramadhan tahun hadapan
semoga ramdhan tahun ini dpt memberi pengajaran y terbaik bwt aku...
insyallah....


guys...
maafkan aku jika aku ade bwt slh dan silap 
maafkan aku jika ade kata2 ku menguris hati
maafkan aku jika ade perbuatan ku menyakitkan 
maafkan aku kayh.... 

Selamat Hari Raya
Maaf Zahir dan Batin


semoga
hijrah  & 
transformasi 
hidup dpt diteruskan 
untuk memastikan 
hidup ini lebih bermakna 
dan berkualiti tinggi...


Banyak kenikmatan yang tersembunyi
Di antara taring-taring bencana

Banyak kegembiraan yang menghadap arah
Di mana beberapa musibah menanti

Bersabarlah atas ujian-ujian yang menimpamu
Kerana segala sesuatu ada sebabnya

Setiap kesusahan itu ada kegembiraannya
Setiap yang murni ada campurannya

- Imam al-Ghazali dalam “Mukasyafah al-Qulub“



1 comment:

  1. Minat pada apa yang orang lain ingin kata dan kongsikan dengan anda. Dengan melakukan ini, orang lain pun akan berminat dengan apa yang anda ingin kata dan kongsikan. If we are interested with others, others will be interested in you! Cara menjalinkan hubungan yang baik!

    ReplyDelete

SweetMuslimah.com
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...