Friday, August 26, 2011

Ramadhan : Malam 27

 Allah S.W.T mengurniakan ketangkasan melintas atas titian SiratulMustaqim seperti kilat yang menyambar kepada orang yang berterawih pada malam ini.











Tuhanku
aku tidak layak untuk syurgaMu

tetapi aku tidak pula

sanggup menanggung

siksa nerakaMu.



dari itu kurniakanlah

keampunan kepadaku

ampunkanlah dosaku

sesungguhnya Engkaulah pengampun

dosa-dosa besar



Tuhanku
aku tidak layak untuk syurgaMu
tetapi aku tidak pula

sanggup menanggung
siksa nerakaMu..









Tuhanku… aku tidak layak memasuki syurga Firdaus
Dan aku pun tak mampu menahan siksa api Neraka
Terimalah taubatku dan ampunilah dosa-dosaku
Sesungguhnya Engkaulah Pengampun dosa-dosa besar
Dosa-dosaku amatlah banyak bagai butiran pasir
Terimalah taubatku, wahai Yang Maha Agung
Umurku berkurang setiap hari, sedang dosa-dosaku terus bertambah
Bagaimana aku sanggup menanggungnya?
Tuhanku… hamba-Mu yg durhaka ini datang bersimpuh menghadap-Mu
Mengakui dosa-dosa dan menyeru memohon kepada-Mu
Bila Kau mengampuni, Engkaulah Sang Pemilik Ampunan
Bila Kau campakkan aku, kepada siapa aku mesti berharap selain dari-Mu?


jgn dilepaskan peluang 
y xslalu dtg nie...
sambil itu jom laa kite hayati 
puisi di atas ini...
semoga kita menjdi insan y terpilih 
untk mndpt hidayah dan
 pentunjuk drpd Nya..
inysallah..
amin..

No comments:

Post a Comment

SweetMuslimah.com
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...