Monday, February 11, 2019

Exhausted



Assalamualaikum

^_^

I am tired
I am tired of facing the same things everyday
I am tired of people who makes me feel so very sick
I am tired of people who never tried to understands a things that had been tried to explain trillions times

I am sick of my self most
I am tired of myself most
I hate myself most

I hate it most when i think i am trying to help but actually i am just making an excuses
I hate iy most when i think i am trying to help but actually i am just making it worst
I hate it most when i think i am trying to make things better or just trying to make it easier for everyone but actually its does noy make it that way...

I wish to disappear
I dont want to take care of anyone anymore
I dont want to care about anyone anymore
I just want to go..
Far away from here
Far away from people who know me
Far away from any problems
Far away from any disturbances
I wish to dissappear just like dust

I hate it when people mad at me when im actually trying to help
I hate it when i know people hate me
I hate it more when i know i cannot be more patience to face everything like a human......

Why i cannot be more patience
Why should i be angry
Yup i might be stress
Everything is so messy these days
Everything is too hard to take these days
N people try to add more salts on the wounds....
Its bleeding... bloody fool.. its bleeding..
Its bleeds too hardly like iam going to die now.....
Why u have to test my credibility........
I am just only human....
I have heart too...
I can be angry too...
But i never mean to hurt anyone..
Never once...
Im just trying to help....
But i cannot tolerate with disrespectful impatience entity...
Im sorry....

What am i actually....
I dont want to be where i have been before...

I am a new person
Stronger n better
Even in no hopes
Even in miserable
Even in impossible

There is a way
This is not so big
We can try to figure it out one by one
Solve it one by one...
So it gets smaller right.......

One by one
Tiny by tiny

Please pray so Allah ease everything for me... everything....


    "Keep Learning ~~ Keep Smiling ~~ Keep Sharing~~Keep In Touch"

Sunday, February 10, 2019

Jatuh cinta, lagi lagi aku jatuh cinta. Harusnya bagaimana?



Assalamualaikum

^_^

hye guys...

xtau la sesuai lagi ke x nak story mory mcm ni... mcm kelakar pn ye... tapi this is my space kan... kebebasan bersuara masih milik aku.. betoi ke x betoi.... hahahaha.. kita santai2 ajo lah
sharing is caring...

ade sebelom sebelom ni entry 2 3 tahun lepas kowt. aku pernah story mory pasal cinta.. weh.. aku rase menda tu kelakar.. hahahhaha.. aduhaii.... acaner ni nak mulakan nanti korang pi la baca pandangan aku 5 tahun lepas dgn skung... klik link ni Jatuh cinta, lagi lagi aku jatuh cinta. Harusnya bagaimana? hahahahha

kelakar beb.. xsangka aku boleh bercerita sebegitu rupa.. hahahaha.. aduhai.. tapi same je.. klu 5 tahun lepas belom bertemu cinta sejati skung pn masih belum bertemu cinta sejati yang hakiki lagi... tapi pengalaman mematangkan seseorg btol x... tapi xpasti lah aku dah btol2 matang ke belom... klu dlu cinta monyet skung pun crite monyet monyet jgk... ntah la labu... xtau nak cakap mcm mne.. sbb menda2 mcm ni kita kena percaya jodoh ajal maut sume ni bukan milik kita... bukan menda suka suki.. menda y Allah da tetap kan dan dah tulis siap sejak azali lg...

nak jatuh cinta tu xde la sesenang ABC tapi yang pasti jatuh cinta lebih senang dari nak melupakan rasa cinta tu... nampak x... 1 je la nak pesan dlm bnyk2 menda y berlaku... 1 aje lah nak pesan... untuk yang masih mencari cinta.... jangan terlalu bergantung pada manusia.. jangan pernah meletakkan harapan y terlampau tinggi dgn janji2 manusia... sbb manusia ni Allah jadikan untuk di uji... ada mase nya dia di uji dgn memungkiri janji janji nya.... klu kita x kuat hati kita rapuh kita akan kecundang...

ternyata melupakan cinta xsemudah yang dibicarakan... melupakan janji melupakan harapan y diberikan xsemudah itu.... tapi kita juga berhak hidup bahagia... xadil klu dia bahagia tapi kita menderita... aku doakan kau bahagia.. wlpn ko tipu aku ko jahat... tapi aku nk ko bahagia... bila ko bahagia aku pun akan bahagia jgk.... semoga aku boleh move on dgn cepat... aku benci gile kat ko beb... berambus lah... eh... emosi ape nih... bukan korang tapi dia....

kenapa mesti jadi mcm ni... 1 je sbb... sbb dia bukan jodoh y terbaik untk aku.. dan aku juga bukan y terbaik untk dia... senang je... terima lah takdir qada dan qadar Allah dgn hati y terbuka.... klu dia dah rase aku bukan  y terbaik untk dia... untk apa lagi aku bertahan... pergi je lah.... lupakan dan mulakan y baru... i deserve to be happy too...

Bila ada peluang untk hidup sndri
Bila ada peluang untk jadi dri sndri
Bila ada peluang untk bebas melakukan apa saja

Lakukan lah...
Lakukan lah untk dri sndri...
Lakukan lah dgn sebaik mungkin...
Lakukan lah yang terbaik..
Dan jadilah sendirian yang terbaik...

Sementara masih ada peluang....
kerana peluang hanya dtg sekali seumur hidup....

Sayangi diri
Hargai diri
Cintai diri

Tambah nilai diri..
Sayang Allah.. sayang org terdekat... adakan syg bukan pengharapan untk mdpt penghargaan dri y lain2 tapi sebagai ihsan dri hati y nurani....


    "Keep Learning ~~ Keep Smiling ~~ Keep Sharing~~Keep In Touch"

Sunday, June 10, 2018

Kerang Rebus



Assalamualaikum

^_^

Ini rare sikit
bukan selalu buat
tapi bila buat, 1kg sorg pun xcukup
makan plak lepas terawih
nyumnyumnyum...

bersihkan satu satu kasih putih..
then rebus kejap jek
dah mendidih dlm 15-20 minit cemtu jek
then siap.. xmau masak lama2 nanti isi kerang jadi lemau..


kerang rebus cicah dengan sos pencicah sedap telajok


nyum nyum



    "Keep Learning ~~ Keep Smiling ~~ Keep Sharing~~Keep In Touch"
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...