Sunday, February 10, 2019

Jatuh cinta, lagi lagi aku jatuh cinta. Harusnya bagaimana?



Assalamualaikum

^_^

hye guys...

xtau la sesuai lagi ke x nak story mory mcm ni... mcm kelakar pn ye... tapi this is my space kan... kebebasan bersuara masih milik aku.. betoi ke x betoi.... hahahaha.. kita santai2 ajo lah
sharing is caring...

ade sebelom sebelom ni entry 2 3 tahun lepas kowt. aku pernah story mory pasal cinta.. weh.. aku rase menda tu kelakar.. hahahhaha.. aduhaii.... acaner ni nak mulakan nanti korang pi la baca pandangan aku 5 tahun lepas dgn skung... klik link ni Jatuh cinta, lagi lagi aku jatuh cinta. Harusnya bagaimana? hahahahha

kelakar beb.. xsangka aku boleh bercerita sebegitu rupa.. hahahaha.. aduhai.. tapi same je.. klu 5 tahun lepas belom bertemu cinta sejati skung pn masih belum bertemu cinta sejati yang hakiki lagi... tapi pengalaman mematangkan seseorg btol x... tapi xpasti lah aku dah btol2 matang ke belom... klu dlu cinta monyet skung pun crite monyet monyet jgk... ntah la labu... xtau nak cakap mcm mne.. sbb menda2 mcm ni kita kena percaya jodoh ajal maut sume ni bukan milik kita... bukan menda suka suki.. menda y Allah da tetap kan dan dah tulis siap sejak azali lg...

nak jatuh cinta tu xde la sesenang ABC tapi yang pasti jatuh cinta lebih senang dari nak melupakan rasa cinta tu... nampak x... 1 je la nak pesan dlm bnyk2 menda y berlaku... 1 aje lah nak pesan... untuk yang masih mencari cinta.... jangan terlalu bergantung pada manusia.. jangan pernah meletakkan harapan y terlampau tinggi dgn janji2 manusia... sbb manusia ni Allah jadikan untuk di uji... ada mase nya dia di uji dgn memungkiri janji janji nya.... klu kita x kuat hati kita rapuh kita akan kecundang...

ternyata melupakan cinta xsemudah yang dibicarakan... melupakan janji melupakan harapan y diberikan xsemudah itu.... tapi kita juga berhak hidup bahagia... xadil klu dia bahagia tapi kita menderita... aku doakan kau bahagia.. wlpn ko tipu aku ko jahat... tapi aku nk ko bahagia... bila ko bahagia aku pun akan bahagia jgk.... semoga aku boleh move on dgn cepat... aku benci gile kat ko beb... berambus lah... eh... emosi ape nih... bukan korang tapi dia....

kenapa mesti jadi mcm ni... 1 je sbb... sbb dia bukan jodoh y terbaik untk aku.. dan aku juga bukan y terbaik untk dia... senang je... terima lah takdir qada dan qadar Allah dgn hati y terbuka.... klu dia dah rase aku bukan  y terbaik untk dia... untk apa lagi aku bertahan... pergi je lah.... lupakan dan mulakan y baru... i deserve to be happy too...

Bila ada peluang untk hidup sndri
Bila ada peluang untk jadi dri sndri
Bila ada peluang untk bebas melakukan apa saja

Lakukan lah...
Lakukan lah untk dri sndri...
Lakukan lah dgn sebaik mungkin...
Lakukan lah yang terbaik..
Dan jadilah sendirian yang terbaik...

Sementara masih ada peluang....
kerana peluang hanya dtg sekali seumur hidup....

Sayangi diri
Hargai diri
Cintai diri

Tambah nilai diri..
Sayang Allah.. sayang org terdekat... adakan syg bukan pengharapan untk mdpt penghargaan dri y lain2 tapi sebagai ihsan dri hati y nurani....


    "Keep Learning ~~ Keep Smiling ~~ Keep Sharing~~Keep In Touch"

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...