Thursday, June 18, 2015

Semangat yang hilang


Assalamualaikum

^_^

membawa diriku ke sesuatu tempat yang sememangnya sangat aku kenali. apa salah ku.. apa y xkne dgn diriku ini.. ternyata sesuatu telah berlaku pada aku.. aku pergi membawa diri...

aku pergi ke sesuatu tmpt y xkn org jejaki tanpa matlamat y jelas... org xkn pergi semata2 untk mencri sejenis missing piece of my spirit... misi mencari missing piece of my precious memories.. tempat dimana diriku berpijak suatu ketika dlu n kini n esk lusa belum tentu.. hmmm.. xsangka aku bole buat kje gile ni.. gile lme xg sne last 2013 mse konvo.. ce teka kat mne? aku pergi dewan sukan n dewan besar hri ni.. hahahha! da la cuti tetibe kan... sje rse mcm mood blaja hilang.. kita pergi amik mood.. seyes bnyk sgt kenangan kat tempt2 tu.. aku ni dah gile kowt agak nye klu give up.. hmmm..

dewan sukan + dewan besar... mcm2 jdi kat sne... masih terpahat kat benak fikiran ni mcm mne mak ayah hantar aku pi dafta as student dlu at dwn sukan n mcm mne wajah dorg mse aku terima scroll dlu at dwn besar.. aku dh gile agaknya bole terlupa semua tu! semua penuh dgn harapan n cita2.. tapi  mcm mne ntah semua boleh hilang dri jiwa aku skung ni! pelik.. kemana pergi nya semngat membara mcm dlu2 tu!
"Hey! wat im doing! i cant give up!" T_T
semangat y hilang.. perjuangan y pudar luluh luntur xtau nk ckp cmne xberapa nk pandai nk berpuitis... tapi kenyataannya mcm tu lah! plezz make me awake n fight back!

hayya ala solah hayya ala falah... 
mari menunaikan solat, mari meraih kejayaan/kemenangan... janji Allah tu pasti kan.. jgn ambik mudah jgn dipandang enteng... cri dn terus cri tapi jwpn ada dpn mata.. Allah akan menolong hambanya dgn pertolongan y kuat.. klu kita jaga hak Allah akan jaga hak kita... mungkin kita terlalai mungkin niat kita salah tapi Allah maha mengetahui lagi maha berkuasa melaksanakan sesuatu mengikut kehendakNya... jgn pernah berputus asa dan jgn pernah behenti berjuang... mcm dlm al quran surah al fath ayat 1-4 janji Allah itu pasti ttg kemenangan dan kejayaan.. insyaAllah..

Maksud Surah Al Fath Ayat 1 - 4

mohon ampun dan mintak Allah tunjukkan jalan y lurus jalan keluar bagi segala masaalah dan semoga kita lebih tenang hadapi semua masalah ni...

[1st ramadhan cakap psl semangat y hilang.. maaf kan aku gais]
help me out!
n selamat berbuka semua!

    "Keep Learning ~~ Keep Smiling ~~ Keep Sharing~~Keep In Touch"

16 comments:

  1. Nice entri, man jadda wa jadda :)

    ReplyDelete
  2. indeed. Percaya pd janji Allah. inshaAllah Allah tak akan mengecewakan hambanya.

    ReplyDelete
  3. Sedang melalui perkara yg sama.. kita jangan berputus asa ya :')

    ReplyDelete
  4. Salam Ramadhan Fifie, semoga semangat yang hilang kembali membara... Insha Allah... Kena kuat k ^-^

    ReplyDelete
  5. Assalamualaikum.. Selamat berpuasa yer.. Moga dipermudahkan jalan, jangan mengalah k :)

    ReplyDelete
  6. semoga semua problem dapat diselesaikan. yang penting jangan mudah give up.

    ReplyDelete
  7. caiyokkkkk jangan give up k!

    ReplyDelete
  8. Heyyy .. kipidap. Jgn putus asa ye ! Salam perkenalan. Hai, mimin blogwalking di sini. ExchangeFeedGroup ada menganjurkan GIVEAWAY MEGA RAYA dengan hadiah bernilao RM3,100. jum laa join. Boleh buat duit raya ! http://miminadam.blogspot.com/2015/06/giveaway-efg-mega-raya-2015.html?m=0

    Good luck !

    ReplyDelete
  9. Setiap masalah pasti ada jln penyelesaiannya..insya allah

    ReplyDelete
  10. ingat pada Allah...hanya Allah boleh bantu selesaikan masalah kita

    ReplyDelete
  11. salam Ramadhan.. Jangan bersedih ye..
    Jom ke http://akukaudansesuatu.blogspot.com/2015/07/pelancaran-segmen-bakal-dilakukan.html

    ReplyDelete

SweetMuslimah.com
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...