Thursday, July 18, 2013

Ramadhan datang lagi..

Asalamualaikum semuanya..

  Maka dengan ini hari ni dah masuk hari yang ke 10 berpuasa untuk tahun 1434 hijrah. petang ni dah nak masuk fasa kedua bulan puasa ni. hhuhuh.. Maka dengan ini juga aku baru berkesempatan untuk mengucapkan selamat berpuasa bagi semua umat islam di seluruh pelusuk dunia. semoga ramadhan kali ini membawa barakah kepada kita semua. Dan semoga semuanya berada dalam keadaan yang terbaik. Macam biasa lah aku bila ade masalah bru terasa nk menconteng sesuatu disini. haha.

   Ramadhan kali ini aku sambut dengan macam2 dugaan. tapi xde la sebesar mane pun. sebelum ni bru ckp aku dah krja kan. skung aku dah quit dah, kerana sebab-sebab tertentu yang memang tak dapat di elakkan. Maka dengan ini aku kembali menjadi penganggur terhormat. sangatlah tidak sedap tittle sebegitu diletakkan pade aku musim-musim mcm ni. tapi apekan daya. perlu lebih berusaha mencari yang lebih baik. dan bwt restruction balik life planning aku. hermm. 

   For now mencari sesuatu untuk mengisi masa dan bwt sesuatu yang bermanfaat dan berfaedah di bulan yang penuh barakah ini. aku pun tak tahu nak fikir macam mne dah bila fikir ape lah org akan kate n mmg dah kate pun skung ni. kerja bru 3 bulan dah berhenti kje. mulut org. org bukan tau masalah kte pun. Lakukanlah sesuatu supaya orang tak bole nak manipulasi kita-kita yang lemah ni. jangan cuba-cuba memperbodohkan kita-kita yang tak berapa nak bodoh ni. harap nya kebenaran dan rezeki tu masih lagi hak milik kami semua. dan yang sepatutnya mendapat balasan tu harapnya akn mendapat balasan yang setimpal dengannya.

    kita doakan je la sebab orang kate doa orang yang dikhianati tu Allah makbulkan kan. tu pengajaran yang aku dapat untuk tindakan berhenti kerja ni. tapi xpe la kan klu jodoh klu rezeki tu milik kita insyaAllah tak kemana. pesanan aku untuk korang yang tak tau tolong ambil tau pasal akta akta kerja supaya anda lebih prihatin dan peka dengan janji-janji yang disemai oleh para majikan-majikan anda semua. muahahahaha. selamat mencuba yew.. penting ni. tak tau banyak, tau sikit2 pun jadi lah kan. lalala.. cari n bacalah sendiri yew.

    dah jadi macam ni pun still happy lagi. apa masalah aku ni. hemmm. bukan masalah tapi rase tenang dan senang je bila ade kat rumah[home sweet home] time time macam ni tanpa tekanan yang tak berpatutan. seronok sebab dapat join majlis-majlis ilmu. join mak, mak cik mak cik nenek nenek tadarus al quran dan belajar tajwid. haiisshhh. macam macam gelagat nenek nenek ni bile belajar. macam macam la. layan kan aje kawan-kawan seperjuangan ku itu. klu ade rezeki kemane2x nanti mesti rindu dorg. haisshh.. mcm2x la aku ni.

    All and all. x mengapa lorr... selamat menjalani ibadah puasa yew semua. jangan lupa terawih  n banyakkan beristigfar. Semoga ramadhan kali ini memberi lebih bnyk cahaya kebaikan kepada kita semuanya. insyaAllah.


2 comments:

  1. Tak sabar nak tunggu Ramadhan tahun ni pulak..mesti best puasa dgn family :)

    ReplyDelete
  2. best nya.. kita tak tau mcm mne lg mungkin kah berpuasa di perantauan tahun ni.. so sad... but must be strong!! fighting!!

    ReplyDelete

SweetMuslimah.com
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...