Wednesday, August 26, 2015

Percaturan Yang Tergantung Buat Aku Bingung



Assalamualaikum

^_^

trut trutt... trut trutt...

huihui

macam kecewa jek.. tapi nak buat mcm mne?
penat sikit... hmmm...
apa y aku cuba sampaikan sebenarnya ni... ermmm.. hmmm...

jadi penganggur tu xbest kan...
penat... bnyk menda nk kne settlekan..
bnyk menda nak kne fikirkan...
satu pun xde kne mngena dgn hidup aku...

 betul ke xde kne mngena?
harus la ada kne mngena...
mak nk g mne ne jadi driver mak...
ayah nk g mne kne jadi driver ayah...
kakak nak pi mne2 kne pi ikot skali.. pi mai pi mai tang tu jagak haiih..
tu bru cite jadi dreba.. blom lg cite jadi maid + cikgu tuition xberbaya hari2..
pengangur xbest... penat + xde duit + xleh enjoy + xleh joli + xde life + hari2 hectic life.

bukan nak mengungkit tapi kenyataan seorg penganggur..
mesti ada y pernah alami smua ni kan..
jadi lah anak y senang la menyenangkan hati mak ayah...
bukan xde pilihan.. tapi... tapi... ada pilihan tapi malas nk pk.. malas nk pilih..
whats comes around goes around kan.. whats comes 1st serve 1st.. eat 1st pay later..
ape menda tu. ntah la pape jek la.

bila org perlukan khidmat kita.. kita slalu jek kne available...
maklum lah mmg terpaksa available kan dri sndri pun... ermm ermm...
xde la.. actually dlm keterpaksaan tu ada secebis keikhlasan y sndri pn xpaham..
rela hati tu dtg dgn sndri bila kita cuba untk positive jek setiap mase.. kan kan..

padahal deep inside dlm cuba meng available kan diri dan menyelesaikan masalah org..
padahal diri sendiri pun ada percaturan y tergantung xterjumpa penyelesainya... menunggu dan tertangguh dan ditangguhkan xde penyelesaian.. masih tergantung... ntah la apa cara nak start smula xtau xpasti nak move on ke n keep going ke... sesalan demi sesalan... setiap saat sgt berharga tapi mcm sia-sia... penat berperang dengan diri sndri...

tanya sama pokok apa salah aku.. lagu ape tu? ye la aku bingung sebenarnya... dah lame elak.. elak.. elak.. slalu ckap.. this is the right time to move on tapi... cakap jek la habuk pun tada...

dri sblm bln ramadhan.. masuk bulan ramadhan.. abis bulan ramadhan..
masuk bulan syawal.. sambut raya.. hooray hooray.. lupa tanggugjawab.. habis raya.. habis syawal...
still duk hooray hooray lagi.. ape la masalah aku...

kawan tu dri tggu nk tunang dah kawin pun...
org lain satu satu dah selesai satu hari satu perkara beres settle
dri tggu due nk beranak dah beranak..
dri tggu due nk abis pantang dah abis pantang..
baby y kecik pun dh besar...

aku? aku? aku?
aku kat sni lagi.. xde progress ni mcm mne ni?
susahnya bila dah tersalah step... aku xtau mcm mne nk betulkan smula smua ni.. its all about life... do u know... life tu mcm mne? xsenang nk senang.. xsusah nk susah.. klu susah y di cari maka susah la y didapati.. klu senang y di cari maka senang la y didapati.. tapi org kata bersusah susah dahulu bersenang2 kmudian...

kalu korg selalu baca blog aku n update semua entry aku, korg akan paham sedikit sebanyak pesengketaan hidup aku ni.... aku harap korg paham.. huihui.. sje jek.. papo jek la kan..

masa? sesaat pun xpernah tunggu aku..
macam mane tu
masa tu keep going.. keep moving on...
i been left behind far away...
cmne nk catch up balik..
serabut lah!



klu kita bersenang-senang sekarang mcm mne?
 sejujurnya apa y menjamin mase depan kita sebenarnya?
ntah.. bingung!

blog ni dah jadi blog lebih personal.. mcm diari.. mcm kawan..
ntah la seyes aku perlukan seseorg.. seseorg y aku boleh percaya n pendengar y baik xselingkuh xseleweng.. seseorg y tau cmne nk selesaikan mslh aku ni.. seseorg y understanding.. cuba fahami aku dan masalah aku ni...

senang cite kawan la... aku nak kawan atau sesape jek la y aku bole percaya..
malangnya xde...
hMmMm
~sekian~

layan mok cun la kejap....
Mok Cun [erma fatima] n Pok akob tv3..
lawak cite ni.. layan je... lain dari y lain... klako.. reles sress.
da lme xtgk erma fatima n umie aida blakon skali..
seyes lepas rindu tgk lakonan hebat dorg..

actually.. sebenarnya.. kami..
suka sgt tgk dorg ni..
azwan kobos + atol = sweet sgt.. sweet sgt2..
sorg senget sorg smart.. cute!!!
wawawa.. sempat lagi sinopsis..
k la.. k la.. tu kami crita entry lain...

hah dah siap tgk entry ni entry spesel untk mok cun.. 
mok cun ke atol? tgk j la eh

bubbye..

kami sayang semua org...
kami sayang diri kami sendri...
kami sayang apa y kami ada dan apa y kami hampir sia2 kan...
doa kan y terbaik untk kami ye sabahat sekalian

bubbye..


    "Keep Learning ~~ Keep Smiling ~~ Keep Sharing~~Keep In Touch"

7 comments:

  1. Berusaha disamping bersabar ye..in sya Allah..

    ReplyDelete
  2. Best kan cita mak cunnnn , azwan kombos nampak sweeettt sangat sesuai la dengan perangai si atol tu... tak boleh lah dua dua senget kena satu cool satu kelam kabut hehehehhehe

    ReplyDelete
  3. Salam fifie feyca,

    In shaa Allah ada rezeki tak ke mana.. Teruskan berdoa, jangan putus asa tau.. Di samping usaha & ikhtiar.. :-)

    ReplyDelete
  4. salam...

    jangan serabut like pic macam kat atas tu yerk..xcomey nanti :)

    ReplyDelete
  5. Keep moving on jangan patah semangat :D

    ReplyDelete
  6. suka tgk lakonan erma fatima tu...menjadi

    ReplyDelete

SweetMuslimah.com
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...